7 Mart 2016

KİTAP SAATİ: KIRMIZI SAÇLI KADIN-ORHAN PAMUK

Merhabalar,

Bugün kitap saati bölümünde yeni bitirdiğim popüler bir kitaba yer vermek istedim.

Orhan Pamuk'un raflarda yeni görmeye başladığımız kitabı Kırmızı Saçlı Kadın'ı büyük bir merakla aldım ve hemen okumaya başladım.

1985 yılı ve Beşiktaş semtinde başlayan roman, babasının terkettiği Cem ve annesini Gebze'ye sürüklüyor.

Üniversiteye gitmek isteyen henüz lise öğrencisi Cem, dershane ücretini biriktirebilmek için yaz tatilinde kuyucu ustası Mahmut usta ile İstanbul yakınlarındaki Öngören kasabasına çalışmaya gider.
Romanın kahramanı Cem için tüm hayatını değiştirecek bir dönemdir bu ilginç iş.  
Mahmut Usta su bulmak için inatla çalışırken bir yandan Cem'in sahip olmadığı baba rolünü üstlenir.
Masal ve hikayeler anlatır,şefkat gösterir,zanaat öğretir.
Bu sırada kasaba merkezine ziyaretlerinde bir çadır tiyatrosu ile karşılaşır.
İşte geleceğin zengin müteahhiti Cem'in kaderi tam da bu sırada şekillenecektir.
Kırmızı Saçlı Kadın, aslında bana göre tüm romanın merkezi.
Tiyatrocu ve ilerleyen bölümlerde öğreneceğimiz Cem'i terkeden babasının aşkıdır aslında
Kırmızı Saçlı Kadın.

Bugüne kadar okuduğum Orhan Pamuk kitapları,Doğu-Batı,modern-geleneksel çatışmasını anlatırken bu sefer baba-oğul çatışması son derece sert bir şekilde okurun karşısına çıkıyor.

Zaman zaman durağanlaşan ardından ritmi hızlanarak okuyucuyu şaşırtan bir olay örgüsü var.
Anlatım dili akıcı,ben bir solukta okuyup bitirdim.

Yazarın daha önce Benim Adım Kırmızı,Yeni Hayat ve Kar romanlarını okumuştum.
Kırmızı Saçlı Kadın, aşkı,kaderi,otorite ve bireyselliği, baba ve oğul çatışmasını güçlü biçimde temel alarak yolculuğa çıkartıyor okuyucularını.

Çok katmanlı bir romanı sade bir anlatım diliyle okumak ayrıca keyifli.
Kırmızı Saçlı Kadın'ı okumanızı tavsiye ederim.
Sizler okuma fırsatı bulabildiniz mi?
Yorumlarınızı bekliyorum:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder