15 Eylül 2014

Okudum: Sabahattin Ali, Sırça Köşk

Bugün sizlere yeni bitirdiğim bir kitaptan bahsetmek istiyorum.Sabahattin Ali'nin "Sırça Köşk" adlı öykü kitabı. 


Türk Edebiyatı'nın büyük üstadlarından Sabahattin Ali'nin 1947 yılında kaleme aldığı Sırça Köşk bana göre edebiyatımızın öykü kalelerinden biri.

13 öykü ve 4 masaldan oluşan eser toplumsal sorunları derinlemesine işlerken,karşımıza pekçok insan portresi çiziyor.
Mağdur,zalim,üçkağıtçı,açgözlü pekçok karakter öykülerin içinde devleşiveriyor.


13 öykünün herbiri eşsiz nitelikte,okunmayı,paylaşılmayı hakediyor:

İlk öykü, Portakal daha ilk satırlarda özgün,kıvrak bir dille insanlığın zamansız,değişmeyen hallerini çiziveriyor zihnimde.

Portakal
Beyaz Bir Gemi
Katil Osman
Böbrek
Cıgara
Millet Yutmuyor
Bahtiyar Köpek
Çilli
Dekolman
Hakkımızı Yedirmeyiz
Cankurtaran
Çirkince
Kurtla Kuzu

Masallar
Bir Aşk Masalı
Devlerin Ölümü
Koyun Masalı
Sırça Köşk

Okurken çokça düşündüren,bu ülke insanının kederli,karanlık taraflarını derinlemesine anlatan,eşsiz bir öykü kitabı Sırça Köşk.

Öyküler bitince 4 masalla devam ediyor yazar.Herbiri yine çokça düşündüren,zihinlere kazınacak cinsten.

1947 yılında ilk kez yayınlanan öykülerin,masalların bugün halen bir karşılığının olması,Sabahattin Ali edebiyatının zamana karşı koyan bir yazar olduğunu kanıtlar nitelikte.

Büyük yazar Sabahattin Ali 41 yaşında hayata veda etti.Hemde çok trajik bir biçimde... Yaşasaydı,yazacağı yeni eserler,Türk Edebiyatına katacakları ve aydın kalemiyle dünyamıza ışık tutmaya devam edeceğini düşünmeden edemiyor insan.

Bir karar aldım ve Sabahattin Ali külliyatını zaman içinde tamamlamaya niyetlendim.
Eserleri Yapı Kredi Yayınlarından çıkıyor. 

Umarım ilginizi çeken,severek okuyacağınız bir inceleme yazısı olmuştur.Sabahattin Ali'den sizler hiç eser okudunuz mu,düşüncelerinizi yorum bölümünde paylaşın lütfen olur mu?

4 yorum:

  1. Bu kitabı çok merak ediyordum. Kürk Mantolu Madonna'yı okuyup çok beğenmiştim. Bunu da okuyacağım mutlaka=)

    YanıtlaSil
  2. Bende Kürk Mantolu Madonna'yı çok okumak istiyorum;) ne güzel tesadüf oldu.Sırça Köşk'ü okumanı kesinlikle tavsiye ederim cnm, ben çok sevdim.

    YanıtlaSil
  3. Bu yaz Kürk Mantolu Madonna yı okuyunca ben neden daha önce bu yazarı keşfetmedim diye hayıflanıp durdum, senin postunu görür görmez bir heyecan bakalım bu kitabı nasılmış? dedim...Hem eski Türkçe ile yazılıp hem de bu kadar akıcı ve ruhun tum gizemlerini çözmüş bir kalemin romanını okumak insanı çok etkiliyor...sabahattin Ali ile ilgili herşeyi merak ediyorum şimdi...ne kadar genç ölmüş:(( büyük kayıp!! :(( yakında kürk mantolu madonna postu yapmayı bekliyordum bende, bloğuma beklerim:)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Lame ve Dore, Sabahattin Ali'yi bende senin gibi daha önce keşfetseymişim keşke dedim.Tüm kitaplarını zaman içinde okumaya karar verdim.Kürk Mantolu Madonna tavsiye ediliyor,ikinci kitabım bu olacak sanırım.Çok mutlu oldum güzel paylaşımın için.Bende bloğunu hemen ziyaret ettim,izleme panelinde bir sorun vardı,takip edemedim.Ancak instagramdan istek gönderdim:)

    YanıtlaSil