5 Ağustos 2014

Son Zamanlarda Okuduklarım & Önerilerim

Merhabalar,

Son zamanlarda beğenerek okuduğum kitapları sizlerle paylaşmak istedim.



Yavaş Ebeveynlik, Pınar Mermer: Anne olmayı,ebeveyn olmayı yeni yeni öğrenmeye çalışan bir anneyim.Oğlum Doruk'un hızına yetişmeye çalıştığım anlarda bazen ne kadar acele ettiğim,panik olduğum,hiçbirşeyi yetiştiremeyeceğim duygusuna kapıldığım oluyor.Tavsiye üzerine aldığım bu kitap bana tek ve çok önemli birşey öğretti: "Biraz yavaşlamak"


Kusursuz bir anne olmaya çalışırken,zaman ve yapılacak işler arasında sıkışan anneler ve ebeveynler için çok faydalı bir kaynak.Bu değerli kitabı birsüre sonra yeniden okumak istiyorum çünkü altın değerinde cümleler var içinde:)

Eşik, Irmak Zileli: Bir solukta bitirdim Eylül'ün büyüme ve varoluş hikayesini.


Henüz küçük bir kızken ayrılır Eylül'ün anne ve babası.Özellikle boşanma sonrasında babası ile yaşadığı sorunlar ve çatışmalar çok detaylı ve akıcı bir dille anlatılmış.Arka fonda 80'lerin Türkiyesi ve Eylül büyürken değişen bir ülke ve ilişkiler.Bu romanı severek okudum ve çok beğendim:)

Karahindiba, Sinan Sülün: Öykü okumayı da yazmayı da çok seviyorum.İyi öyküler beni herzaman heyecanlandırıyor.İşte gerçek öykü okumak isteyenler için yepyeni bir yazarı,Sinan Sülün.Hikayede birbirinden bağımsız üç öykü var: Aralık,Mavi Pelikan ve Karahindiba.


Günümüz çıkmazlarına saplanmış karakterler,kusursuz olay örgüsü ve net anlatım diliyle kesinlikle övgüyü hakediyor.Karahindiba son zamanlarda okuduğum en iyi öykü kitabı.

Lacivert Bir Oyundu İkimiz Arasında, Selahattin Yolgiden: 





"bir kıyıdan izliyorum denizi
bir çocuğun babasını izlemesi gibi gururla"

Tüyap Kitap Fuarında seçtiğim kitaplardan biri.2011 Arif Damar Şiir Ödülüne layık görülmüş.Yavaş yavaş sindire sindire okunacak güzel bir şiir kitabı.

Benim son zamanlarda okuduklarım bunlar.Umarım ilginizi çekmiştir.Sizlerle daha fazla kitap paylaşımında bulunmak istiyorum.Ne dersiniz? 


Düşüncelerinizi yorum kısmında belirtin lütfen.Herbirini tektek okuyup,cevaplıyorum ve benim için düşünceleriniz çok değerli:)


Bol kitaplı günler:)))

6 yorum:

  1. Evet kitap yazılarï da gelsin.hepsi çok gūzel kitaplar:)

    YanıtlaSil
  2. Benim annemde cok okurdu o ebeveyn tavsiyelerini, bazen dalga gecerdim anne okadar okuyorsun okuyorsun neden hala cocuklara bagiriyorsun, kitaplardan ögrenmiyormusun uygulaman gerekir diye ve oda hep amaaaan kizim, o psikologlarin yetistirdigi cocuklarida görüyoruz diyordu haha :D Cidden, icinden geldigi gibi davran, tabii kitaplarda güzel fikirlerde yok degil, is uygulamakta :)

    YanıtlaSil
  3. @viva makyaj iş uygulamada bitiyor gerçektende:) içtenlik en güzel yöntem,ancak bazen bir kılavuza ihtiyaç duyabiliyorsun o anlarda elinin altında bu tarz kaliteli kitaplar olması güzel:)

    YanıtlaSil
  4. Yavas ebeveynlik kitabini cok merak ediyorum.oneriyormusun? Suan hamileyim erken mi acaba?
    Www.seleninevcilikhayati.com

    YanıtlaSil
  5. @Selen Topal ben Doruk doğduktan sonra okudum.ancak doğmadan öncede okuyabilirsin.bebişten sonra yorgun gündüzler, uykusuz geceler olabileceği için hazır vaktin varken oku derim tatlım:) şunuda ekleyeyim ben kitabı bitirmeme rağmen birsüre sora yeniden okumak istiyorum faydalı bir başucu kitabı.

    YanıtlaSil